Wednesday, May 5, 2010

Nukilan hati

Asslammuaaikm w.b.t
malam yg meriah detik 12.30 pg ,
ditemani aishah,k.t-qah n k.dalila di ruang tamu,
jari ini bagaikan gatal untuk menaip....
tatkala amal merenung kelendar,
cepat masa berlalu,
kini berakhir imtihan thani untuk fasal ini,
menanti imtihan niha'ie...
semakin banyak juga tanggungjawab dan amanah yg dipikul...
pejam celik, pejam celik...
9 bulan berada di bumi jordan ni,
macam tak percaya dapat bertahan ke saat ini,
banyak pengalaman dan memori terindah bermain di fikiran,
jauh perjalanan, luas pengetahuan,
semakin banyak ilmu yang dapat,
makin susah untuk diamalkan....
semakin dekat ilmu-NYA,
semakin rase diri ni kerdil.....
semakin umur ini meningkat,
semakin banyak ujian yang diberi-NYA,
semakin lama di bumi jordan ini,
semakin rindu kampung halaman dan keluarga...
semakin sayang kat sahabat2 dan kakak2,
semakin takut untuk menghadapi perpisahan..,
hati ini takut dan terasa hina,
takut untuk menghadapi kenyataan..
dan terasa hina di mata ALLAH..
untuk menjadi sebaik-baik hamba-NYA...
Berpegang pada janji2-NYA di dlm kitab suci...
SURAH AL-BAQARAH( ayat 286)...
ALLAH MAHA BERKUASA ATAS SEGALA SESUATU...

2 comments:

  1. betul ke ko sayang aku..macam tak percaya jer...hahaha

    ReplyDelete
  2. huu...x sayangla..saje je tulis mcm tu..uhhuhu:)

    ReplyDelete