tirai berlabuh

Sunday, July 26, 2009

doa

*Segala puji bagi Allah, Tuhan sekalian alam, & selawat serta salam ke atas semulia-mulia para Nabi, & para Rasul, & ke atas keluarganya, & sahabat-sahabatnya sekalian.

*Tuhanku, lapangkanlah dadaku & permudahkanlah bagiku urusanku.

*Ya Allah, sesungguhnya aku berlindung daripada-Mu daripada ilmu yang tidak berguna, & daripada hati yang tidak khusyu’, daripada nafsu yang tidak pernah puas, & daripada doa yang tidak diperkenankan.

*Ya Allah, kayakanlah aku dengan ilmu, hiasilah aku dengan kelembutan, muliakanlah aku dengan ketaqwaan & perelokkanlah aku dengan kesihatan.

*Ya Allah, sesungguhnya aku berlindung dengan-Mu daripada kesedihan & kedukaan, ketakutan, bakhil, lemah, malas, bergelumang dengan hutang & dianiayai orang.

*Ya Allah, sesungguhnya aku seorang yang lemah, maka kuatkanlah aku, sesungguhnya ake seorang yang hina maka muliakanlah aku, & sesungguhnya aku miskin, maka kayakanlah aku, wahai Yang Paling Pengasih di antara yang pengasih.

*Ya Allah, sesungguhnya aku memohon kepada-Mu petunjuk, ketaqwaan, kesihatan & kekayaan.

*Ya Allah, sesungguhnya aku memohon kepada-Mu kemenangan dalam pengadilan, kedudukan para syuhada, kehidupan orang-orang yang bahagia & pertolongan mengatasi musuh.

*Ya Allah, sesungguhnya aku berlindung dengan-Mu daripada sifat munafik, hipokrit, akhlak yang keji & kesempitan rezeki.

* Ya Allah, anugerahkanlah aku keimanan yang benar & keyakinan yang tidak diikuti kekufuran, & kurniakanlah aku rahmat untuk mendapatkan kemuliaan daripada kemuliaan-Mu di dunia & di akhirat.

*Ya Allah, terangkanlah hatiku dengan cahaya patunjuk-Mu sebagaimana Engkau terangkan bumi dengan cahaya matahari-Mu selama-lamanya dengan rahmat-Mu, wahai Yang Paling Pemurah.

*Ya Allah, sesungguhnya aku berlindung dengan-Mu daripada akhlak yang keji, perbuatan & keinginan yang tidak baik.

No comments:

Post a Comment