Tuesday, July 6, 2010

TAKDE NIAT NAK TIPU..:)

Al- kisah pada satu malam...

"acik amal, Jannah nak main game dalam hp acik boleh?"
"boleh je, meh acik bukakkn, nak main game ape?"

****

"Jannah... abi,umi,faqeh n faseh nak balik dah...nant jannah main lagi ye...jom tido umah acik.??.."
"tapi Jannah sek esok.."
"XPE, NANTI BALIK SEK JANNAH DTG UMAH ACIK TAKPUN NANTI TIME TAK SEKOLAH TIDO UMAH ACIK, KITA MAIN GAME K..nnt pape acik call umi..."

****

malam keesokan harinye...

ummu jannah antar mesej...
"slm, acik amal..seharian jannah duk ajak g umah acik. jannah nak main game dlm henset acik.acik tipu jannah, kate nak tepon ummi. pas2,br ummi g umah acik..."mcmane umi nak jawab..:)"

serba salah sgt n sdey je..lalu call jannah.
" jannah!! acik minta maaf sgt2...acik lupe yg jannah tunggu acik...acik ingt jannah x dtg sebab sek...acik abes jamiah kul 4.30 ptg..."
"acik amal nape call malam? jannah tunggu petang td nak gi main game."
"sory jannah, nant betul2 ada masa acik amik jannah g tido umah acik k.."
"ok..cik amal"

ummu jannah ckp
"jannah xnak men game dlm hp umi die sbb x best mcm game dlm hp acik amal.."
hihihi...sbb games download dr internet la..:)


*************************************************************************************

moralnya: jgn janji n ckp benda yang x pasti kt kanak2 sbb bg harapan kt mereka...

p/s: Jannah, acik minta maaf sgt2..tapi acik betul2 janji lepas ni ada masa, acik amik jannah bwk tido umah main game k..:)

1 comment:

  1. acik amal...ha..berjanji dgn Kak Jannah nih.mmg akan dituntut..acik Amal beritahu nak datang lagi 2 jam..terus jer dia bersiap..sanggup pakai tudung dlm masa 2 jam tuh semata2 excited nak gi umah acik..macam2lah kak jannah nih..takper..belajar elok2 yer duduk umah acik amal..nnt senang ummi nak tinggal kalu ummi gi haji nnt...^__^..terimakasih amal tolong layan dan berkawan dgn si Jannah nih..

    ReplyDelete